Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

onsdag 23 december 2015

Ensamhet !

Så var det jul igen. Denna högtid som återkommer varje år.
Själv är jag inte mycket för det där med julfirande längre. För min
del får dagarna gärna fortskrida i vanlig ordning, utan en massa
ståhej.
 
 
Jag tror att katterna tycker detsamma.
Även om de naturligtvis skulle uppskatta en gran att klättra i,
en julbock att rycka halm ur, en mjukistomte att brottas med,
eller något annat kul att modellera om . 
 
 Pyttelilla Rultan (som trots sin litenhet, är ca 6 månader gammal), 
hade säkert gillat att leka julstjärna i granen. 
 
 Elof har helt andra intressen....

I vårt hem har vi rationaliserat bort julen helt, med undantag för
en och annan social sammankomst med närmaste familjen.
Att vara ledig för mig, är att vara hemma med djuren,
i lugn och ro, utan att något speciellt händer.
 
Vi har stängt på kliniken fram till den 11 januari, 
och tiden fram till dess, har jag bestämt mig för att "försvinna",
och försöka undvika sociala kontakter så långt det är möjligt.
Inte för att jag tycker att folket i min omgivning är otrevliga,
tvärtom, men ibland behöver man andas, och koppla 
bort omvärlden.
 
 Fred, som inte gärna umgås för nära med folk.

Så, jag önskar alla en GOD JUL, och drar mig tillbaka i mitt skal!



Helen FHHK
 
 
 


 
 


6 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår dig så väl! Happy holidays! önskar Åsa i Italien

Birgitta sa...

I eget skal med ett litet kissehjärta ...Då är man inte ensam och det ger ro...Klokt beslut av dig som kräver eget mod ...Hoppas dagarna ger dig gott..

// Birgitta

Claudia sa...

Dear Helen,
I wish you a joyful, blessed and peaceful Christmas!
Love and hugs
Claudia

ullaj sa...

Förstår! Önskar Er alla en riktig fridfull Jul och ett lugnt Nytt År!
Ni är fantastiska och näst intill outtröttliga. Kan inte nog berömma Er för allt ni gör för katterna. Har 3 dumpade katter här och dom är mina älsklingar för alltid.

Wickedwife sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Wickedwife sa...

Önskar dig en djup lång björn vila och god fortsättning.