Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

söndag 20 juli 2014

Den tröttsamma verkligheten!

Varenda dag dyker det upp nya katter som behöver hjälp.
Jag vet inte hur man ska kunna lösa detta gigantiska problem. 
Alla kattföreningar har mer än fullt, men katterna som ingen tar
ansvar för, blir bara fler.

Katter som Shabby växer tyvärr på träd, känns det som.

Min sommar har gått åt till att ta hand om, mestadels, kattungar,
som ingen vill kännas vid. 
För oss som jobbar (utan ersättning) med hemlösa katter, blir det
ingen semester att ta igen sig på. 
Vi kan inte åka iväg ens över dagen. Kattungar behöver mycket 
omvårdnad, och tar tid att sköta.

Timothy, som hittades ensam och övergiven.

För att inte tala om alla de sjuka vrak, som ska medicineras, tvättas,
och omhuldas på olika sätt.
Men det är väl inget som oansvariga "kattägare" bryr sig det minsta om?!
För dem är det bara skönt att bli av med "problemet"!

 Vi har många katter som söker hem. Detta är Bobby och Panik.

Ute sitter det mängder av katter som behöver hjälp, det finns katt-
kolonier  som hotas av avskjutning, vilket jag vänder mig starkt
emot, men vad ska vi kunna göra?

Jag känner mig maktlös, och oändligt trött.

I min värld, är alla som inte kastrerar sina katter idioter. Hur kan
man bara producera fler ungar, när läget är som det är?!
Kattsituationen är en fullständig katastrof, som bara accelererar!

Varför kan inte vissa nöja sig med porslinskatter istället?!

I allt detta kattkaos, försöker vi samla in pengar så att vi ska kunna
bygga färdigt katthemmet. Men alla resurser går åt till att ta hand
om folks bortslängda stackars katter.
Och de som slänger ut sin katt, bidrar inte med ett öre! 


En mycket uppgiven
Helen FHHK





Inga kommentarer: