Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

måndag 25 november 2013

Fånig skylt !

I lördags var jag på Kungshällan, och lämnade kattmat
till kvinnan som matar de fyra katter som lever där. 
Tre av katterna behagade visa sig för mig och maken. 

Gamla Curry, och uppe i trappan Mamma Katt, hon som
är upphov till Pollly, Linus, Belinda, Bullen, Pauli, och Petra.
Samt mormor till Ludde.

Curry igen. 

Tyvärr ville Fingal inte låta sig fotograferas, och Hasse syntes
inte alls. 

På entre'-dörren hade denna lapp satts upp. Jag antar att
det är den ointelligenta Rickard som ligger bakom detta urfåniga budskap.

Tydligen definierar Höörs Byggnads AB katter som vilda djur. 
Okunnigheten om djur och natur, måste vara mycket utbredd inom
detta bolag. 
Jag undrar om de boende på Kungshällan får lov att mata 
småfåglar på vintern? 

Torsten och Bullen för drygt att år sedan.

Vad jag har hört, går vaktmästaren omkring på området
och spanar, så att ingen sätter ut några bekvämligheter till
katterna. 
Förföljelsemanin mot dessa fyra oskyldiga varelser, måste 
verkligen ha gått honom på huvudet.

Jag förstår inte varför de fyra katterna är så irriterande för
Rickard och hans vaktmästare. 
Vad gör de för ont? 
Varför detta hat mot dem?
Man måste vara känslomässigt störd, när man kan utveckla 
en sådan aversion mot oskyldiga djur.
Även empatin för äldre människor, måste vara nere på noll,
eller därunder.
Jag undrar om någon av dessa båda herrar har mor- och
far-föräldrar? 


Helen FHHK




Inga kommentarer: