Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

söndag 13 oktober 2013

En händelserik vecka!

I helgen hade vi loppis i vårt blivande katthem. 
Förutom att den inbringade 5000 kr till katthem och
katter, hade vi roligt, och träffade många trevliga,
 snälla människor. 
Tack till alla er som förgyllde vår helg! 

I veckan som gick, flyttade även tre katter. Stumpan,
Ricky, och Hilda! 

 Stumpan.

Ricky.

Tyvärr har jag ingen bild på Hilda, men jag vet att Maja,
en driftig ung tjej, har tagit bra bilder på henne. 

Två av mina egna katter, Elof och Katsikan, har varit hos
Lucie och dragit ut en massa tänder. Stackars Elof har
 en endaste hörntand kvar i munnen, och Katsikan har inte 
så många fler. 
Elof har trots detta ingrepp, inga problem med att äta torrfoder,
medan Katsikan föredrar mjukmat, gärna utan klumpar. 
Fast hon har alltid varit lite mer av en finsmakare, och tycker
kanske att nu när hon blivit äldre, ha sig rätten att kräva
 delikatessmat. 

Elof, vår lilla muttrande kille. Eller lilla förresten, han är en 
ganska stor katt! 

Och så har husses lilla Timona blivit kastrerad. Hon stal 
hans hjärta ganska omedelbart efter det att hon flyttat in
hit. Troligen var hennes tindrande med ögonen när hon tittade
på honom, en bidragande orsak. 
Jag tror att hon är uppriktigt förälskad i honom! Fast när hon löpte,
första och enda gången, blev han brädad av Peps. Den stackaren
försökte bryta sig in på toaletten, i sina försök att undkomma
hennes ganska intensiva närmanden.

Sonens katt, Fluffy, älskar City Gross-kassar. Jag vill verkligen
inte vara orättvis mot andra affärer, men hon föredrar just
pappkassarna från nämnda butikskedja.
Hon skulle göra sig i deras reklamfilmer!


Helen FHHK





1 kommentar:

Anonym sa...

Mina tannalösa gamla gubbar och gummor äter gärna torrfoder, men de vill helst ha lite vatten i om de får välja.
Yvonne