Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

torsdag 10 oktober 2013

Att fotografera en kattunge....

I tisdags fick vi in två ljuvliga kattungar. De är tama, 
men flickan är lite försiktig och osäker på den nya
tillvaron.
Killen däremot, är helt orädd, och ganska vild. Jag är 
helt betagen av honom! Kanske beror det mest på att 
han är så lik vår gamla Jansson. Som en liten kopia!

Igår skulle de små fotograferas. Jag hade tagit sonen till 
hjälp, men ja, resultatet talar för sig själv....
Tilläggas kan, att vi har inte världens bästa, eller snabbaste,
kamera.


 På väg.

 Den blev ju bra....

 Han hinner långt på kort tid!

 Släpp mig!

 Jag har inte tid! Jag måste....

 Jag ska bara....

 Där var något intressant!

 Bästa hittills.

 Men hallå! Kameran är här!

Äntligen stilla!

Systern är stillsammare, men kameran är, som sagt, 
inte den bästa.

Det här var bara ett axplock av alla de ca 30 bilder vi tog
på de här igår.


Helen FHHK

4 kommentarer:

Prins Pia sa...

Hahaha! Underbara pälsklingar, så bråttom att upptäcka världen... Tur att ni finns och hjälper, jag blir alltid rörd av att läsa bloggen!

Anonym sa...

Underbart inlägg och så sött! /Desirée

Claudia sa...

Dear Helen,
zwo beautiful kittens, full of Live and energy, great pictures :O)
I am sure, you will soon fiond a new and wonderful home for them!
Have a happy afternoon,
Hugs
Claudia

Kajsa sa...

Jaha, man får ligga i om det ska bli hyfsade bilder på kattbarn!
Haha - "ska bara" Han har ju definitivt inget intresse av döda punkter i tillvaron ♥