Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

söndag 23 juni 2013

Heba



Det här är Heba. 
Troligen var hon en tillgiven, trevlig, och fullt funktionell katt, 
innan ett gäng unga killar i Kävlinge fick tag i henne.
Hade hon varit vild, hade de aldrig kommit nära henne.
De sparkade på henne tills hon låg apatisk på marken, 
och sedan kissade de på henne. 
Hade inte en äldre dam gripit in, hade hon säkert varit död idag.

När jag ser Heba, blir jag rasande på dessa killar, som kan
behandla ett djur på detta vis. 
Vad är det för fel på dem?! Saknar de helt känslor för
andra levande varelser? 
Heba är döv, en aning sned i nacken, och vågar inte lita 
fullt ut på människor längre. 
Hon har heller inte ett, för katter, fullständigt rörelseschema.
Trots detta verkar hon nöjd med livet, och njuter av att
ligga i en kartong, eller på en mjuk filt. 

 Heba är en riktig liten tjockis! Så söt, och utsatt för
sådan ondska! 

Heba skulle behöva komma till ett hem, där hon får vara 
mycket ifred, och kanske någon gång i framtiden,
komma fram av sig själv, och återta kontakten med
en snäll människa. 


Helen FHHK




13 kommentarer:

Ximena Flores sa...

Ufff...kan inte sluta att gråta. ..:(... Behöver hon vara ensam katt?
Ximena

Hannis sa...

På midsommarafton så pratade vi om det i familjen. Flera av oss har omplaceringar. Jag en hund, mormor en hund, en annan släkting har flera katter m.m
Vi var överens om att det ska vara lika hårda straff på när någon skadar djur som det är när någon skadar människor. Minst sagt...

Jag har inga ord för såna vidriga människor!
Däremot har jag många ord för såna som er som inte slutar att kämpa!
Tack och lov för att ni finns!

Anonym sa...

Fruktansvärt! Vad är det för fel på folk som ger sig på en oskyldig katt!!

Jag är glad att någon vågade ingripa och, förstås, att Heba överlevde och nu får en andra chans. Hoppas att Heba får ett nytt fint hem och att hon vågar börja lita på människor igen.

Anonym sa...

åh älskade lilla heba! så glad att du fått en andra chans, med mina två tidigare katthemskatter spinnandes bredvid mig önskar jag att det funnits plats för en till. .
Hoppas du får det hem du förtjänar med massa kärlek!

Anonym sa...

Man kan faktisk inte acceptera detta längre. Är det polisanmäld?
Något för Efterlyst? Eller räknas inte katter?
JAG BLIR SÅ ARG!!!

Anonym sa...

Vet man vilka det var.?Sätt ut deras namn som dom gjorde med Jimmi Inthep Hansson som skar upp katter i göteborg.Får/vill inte skriva vad jag skulle vilja göra med krypen på två ben som gjorde detta.Har en liten putta själv.Gjorde någon så mot henne så kan jag garanetra att jag fick några månader för grov misshandel.

Anonym sa...

Hur kan man göra så mot en levande varelse! Jag fattar verkligen inte! Man blir så himla förbannad när man läser om sådant! Vad är det för idioter som kan göra så mot en söt liten katt! Vansinne :-(

Anonym sa...

Jag tar LÄTT utan att tveka ett straff i vårt land för grov misshandel på ngn djurplågare. Då våra straff i sverige är skrattretande. Dessutom så hinner jag ju tjäna lite mer pengar och få skit fin mat och träna och jobba . Rena semetern ju. Sätt dem kriminela på ett vårdhem i stället det är ett straff.

Claudia sa...

Dear Helen,Heba is such a wonderful cat! It always makes me sad and angry, when I hear, what people do to their animals ...
I wish, you will soon find a wonderful new home for her!
Have a wonderful new week,
big hugs,
Kram
Claudia

Anonym sa...

Jag kan inte i ord beskriva vad jag önskar skulle drabba dessa "istället för människor" då skulle jag bli haffad.
Finns kanske nån som känner en "Hervor"...?
Skaparkattens läkande kärlek till dig finaste Heba, kattkollektivet sänder tröstande helande nosbuffar.
/Y

Anonym sa...

Alltså fy fan. Man skulle fan ta och sparka på dessa jävla idioterna och sedan pissa på dom.
Jävla idioter

Anonym sa...

Är det någon som vet namnen på dom här idioterna? Eller ska dom "skyddas" som Jimmi för det ÄR SÅ synd om dom.!Våra beslutsfattare i riksdan sitter ju bara och plockar navelludd på varandra.Här är iallafall göteborgsidioten.Det här blir väl borttaget för man MÅSTE skydda sana här.
Jimmi Inthep Hansson
Nickelmyntsgatan 11 lgh 1102
414 79 Göteborg
Tele:073-5955880
och 031-3205476

Anonym sa...

Denna äldre dam.Känner inte hon igen dom här djurplågarna?Skulle vilja ******** och ******* sedan dra ner dragkedjan och ***** på dom här.Skulle med största glädje misshandla dom tills enbart ett foto kunde återställa deras **** nyllen.