Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

torsdag 25 april 2013

Denna tråkiga avundsjuka!


Är det något jag inte förstår mig på, är det avundsjuka
 och missunnsamhet. Detta har drabbat några av föreningens 
aktiva. Anonyma samtal, där personen utgjuter sin uppenbara
svartsjuka över det arbete som den aktiva utför,är bara
så lågt och billigt. Om man inte är beredd att göra jobbet själv, 
kan man ju inte gnälla över att någon annan gör det.
Och att tro att någon i föreningen är mallig, och försöker glänsa, 
är så befängt, att det är svårt att tänka sig att någon ens kan
få det för sig.
Eftersom jag själv är kvinna, dock utan dessa egenskaper,
hm, hoppas jag,
kan jag kalla det för "kärringsjuka". 
Vi gör det vi gör, för att vi tycker att det är roligt, nödvändigt,
och för att vi trivs med det. I med- och motgångar.
Den ena uppgiften är inte mer, eller mindre, värd än den
andra. Inte "finare" heller. Var och en av oss aktiva, gör det 
den är bäst på. 
Själv är jag en j--el på att mocka kattlådor....

Nå, det var den tråkiga biten. Blir bara så upprörd över 
vissa sorts människors sätt att vara.

 Jag är dålig på att fotografera. Fast jag skyller på kameran,
 och i det här fallet katten med morrhåren,
 som jag inte ens vet vem det är.
Katten i kassen är sonens lilla Fluffy.

Vilket företag Fluffy gillar, framgår väl tydligt?
Ja, hon KAN läsa!

Och till sist: Glöm inte vår loppis på lördag!
Det här är mitt bidrag. Virkade leksaker med kattmynta i.

På återseende!

Helen FHHK








Inga kommentarer: